Zachęcam do pracy w programie GeoGebra.
GeoGebra jest ciekawym interaktywnym bezpłatnym oprogramowaniem dającym możliwość dynamicznej ilustracji pojęć i związków matematycznych, fizycznych i innych.
Program jest wykorzystywany jako cenna pomoc w procesie edukacji matematycznej na wszystkich poziomach nauczania (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum). Program łączy geometrię, statystykę, algebrę oraz analizę matematyczną.
Zachęcam do instalacji Geogebry i pracy w tym programie, by nauka matematyki była łatwiejsza i przyjemniejsza.
Wykonaj instalację:
- Wejdź na stronę: www.geogebra.org
- Kliknij Pobieranie
- Zostaniesz przekierowany na stronę pobierania.
- Zainstaluj i uruchom GeoGebra na Twoim komputerze. Otrzymasz ikonę programu na pulpicie Twojego komputera i możesz używać oprogramowania również, gdy jesteś offline.
Zamieszczam przykłady dynamicznych karty pracy w zakładce Cyfrowa szkoła, które wykonałam w tym programie i wykorzystuję je na lekcjach matematyki.
nauczycielka matematyki
Wiktoria Markiewicz
Wielokąt foremny i jego przekątne.
Suma miar kątów w wielokącie.
Suma miar kątów w trójkącie.
Wysokości trójkąta,
Romb - wysokości i przekątne.
Trapez - wysokości, rodzaje.
Pole i obwód wielokąta.
Klasyfikacja trójkątów.
Pole równoległoboku.
Pole rombu.
Deltoid - pole.
Romb.
Symetralna.
Kąty przyległe.
Kąty wierzchołkowe.
Wysokości w równoległoboku.
Klasyfikacja czworokątów.
Kąty i boki trójkąta.
Trójkąt równoramienny.
Czynniki pierwsze liczb.
Kąty wpisane oparte na tym samym łuku.
Stella.
Rodzaje kątów.
Sześcian z wyciętymi narożnikami.
Ostrosłupy i graniastosłupy.
Siatka ostrosłupa.
Dwa sześciany.
Dwusieczne w równoległoboku.
Graniastosłupy i ostrosłupy o równych wysokościach
więcej przykładów
Storybird.com pozwala w kreatywny i innowacyjny sposób dzielić się swoją twórczością. Portal ma bazę profesjonalnych ilustracji, które inspirują użytkowników do napisana własnych historii i podzielenia się nimi ze znajomymi (poprzez media społecznościowe) oraz innymi użytkownikami portalu.
Zrobić to może każdy, niezależnie od wieku, a ograniczać nas może tylko nasza własna wyobraźnia.
Przykłady prac naszych uczniów.
Elektroniczne książeczki - więcej
korzystania z kont w usłudze Google Apps for Education
przez uczniów
Szkoły Podstawowa nr 1 w Opocznie
Matematyka z papieru - prace uczniów
Matematyka z papieru Gwiazda - Iza i Martyna z 4 d
Matematyka z papieru Weronika Baszczuk - Kwiaty
Matematyka z papieru Bryła dziewcząt z klasy 4b
Matematyka z papieru Klaudia i Aleksandra z 6a
Matematyka z papieru z 5a (Justyna Dulnikiewicz, Julia Miller, Wiktoria Nowak)
Matematyka z papieru Jakub Władarczyk z 4b
Matematyka z papieru Gwiazda - Iza i Martyna z 4 d
Zabytki Opoczna Julia Julia Miller z 5a
Zabytki Opoczna Kamil Ruczyński z 5a
Zabyrki Opoczna Weronika Baszuk z 6c
Narzędzia TIK (Techniki Informacyjno-Komunikacyjne), które wykorzystują uczniowie i nauczyciele w SP nr 1 w Opocznie.
Przykłady stosowanych narzędzi TIK - materiał opracowanych przez uczniów lub nauczycieli naszej szkoły:
Program www.learningapps.org do tworzenia ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie.
Do wyboru: krzyżówki, mapy myśli, puzzle, memory, wykreślanka, dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.
Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. Poniżej zamieściłam kilka przykładowych aplikacji, które wykonałam w LearningApps.
Na tej stronie będą zamieszczane aplikacje edukacyjne tworzone przez uczniów i nauczycieli nasze szkoły.
Wiktoria Markiewicz
Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli
ćwiczenie 1 Rozpoznawanie roślin.
ćwiczenie 2 Ćwiczenie pamięci. Rozpoznawanie roslin.
ćwiczenie 3 Rozpoznawanie brył 1.
ćwiczenie 4 Rozpoznawanie_brył 2.
ćwiczenie 5 Dyktando matematyczne.
ćwiczenie 6 Krzyżówka matematyczna.
ćwiczenie 7 Wielokąty i bryły.
Programowanie
Uczniowie klas IV, V, VI uczestniczą w IV edycji programu Mistrzowie Kodowania. Bierzemy udział w akcji CodeWeek i akcji Godziny Kodowania (Hour of Code). Szkoła Podstawowa nr 1 zakwalifikowała się również do projektu LINK DO PRZYSZŁOŚCI.
Na zajęciach pozalekcyjnych w ramach Lokalnego Klubu Kodowania uczniowie poznają różne metody uczenia się programowania.
Film zrealizowany przez Stowarzyszenie Talent w ramach projektu Akademia Programowania.
Zajęcia z kodowania |
|
|
Mamy Fincha |
Kodowanie robota Fincha |
|
Kodowanie robota Fincha |