Szkoła Podstawowa nr 1

im. Kornela Makuszyńskiego w Opocznie

 

 

DBI 2018 obchodziliśmy w miesiącu lutym pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu - Tworzymy kulturę szacunku w sieci”.

 

  

 Zapraszamy do wypełnienia ankiety  - Ja i Internet   

 

 Działania podejmowane w szkole podstawowej:

- Zajęcja dydaktyczne w ramach zajęć komputerowych i informatyki poświęcone tematyce DBI - Tworzymy kulturę szacunku w sieci.

- Konkursy dla uczniów szkoły podstawowej na plakat, pokaz, film - poświęcony tematyce DBI - Tworzymy kulturę szacunku w sieci.

- Spotkanie z policjantami związane z DBI 2018- Tworzymy kulturę szacunku w sieci.

 

  Konkurs dla dzieci - DBI Reporter 2018

  Materiał edukacyjny

Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią. Podczas obchodów DBI 2018 chcemy podkreślić także to, że szacunek jest ważny nie tylko w odniesieniu do świata, innych ludzi, ale także do własnej osoby – jest wsparciem w ochronie naszej prywatności, a także w budowaniu reputacji. Internet to narzędzie, które młodzi ludzie intensywnie wykorzystują do komunikacji, a dobre i pozytywne relacje są oparte na poszanowaniu drugiej strony.

 Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata. 

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.

godo2.png